fredag 13 januari 2012

The Beginning

Ville bara hälsa er välkommna. Denna bloggen kommer handla om min strävan för att förbättra min privatekonomi samt saker som händer i mitt liv. Mitt mål är att bli ekonomiskt oberoende och på så sätt endast göra det som jag vill.




En stor inspirationskälla för mig på senare tid har varit Tobias Schildsteds bok "Vägen till din första miljon - Alla kan bygga en egen pengamaskin" som jag tycker är väldigt bra skriven. Den är både väldigt intressant, lättförstålig och full av bra tips.

Vad gäller sparande och investeringar så har jag sparat en del år och investerat det mesta i aktier och fonder. Dock så är jag ingen expert inom området men försöker lär mig mer och mer.

Min aktieportfölj ser för närvarande ut enligt följande:

  • Boliden
  • H&M
  • NCC
  • Neurovive Pharmaceutical
  • Precise Biometrics
  • Ratos
  • Scania

En kort kommentar till min portfölj är en kombination av säkra aktier (om det nu finns?) med bra direktavkastning samt några poster i mindre bolag som jag tror på. Detta är en filosofi som jag kommer fortsätta med när det gäller min portfölj.

3 kommentarer:

  1. Håller med. Lägger till din blogg på min blogglista. :)

    SvaraRadera
  2. Trevligt med de första kommentarerna :) och tack för förtroendet Spartacus.

    SvaraRadera