torsdag 23 februari 2012

Avtal för Precise Biometrics

En av mina så kallade tillväxtaktier är Precise Biometrics (PB). Kort info om företaget: PB säljer säkerhetslösningar för fingeravtrycksavkänning till företag och myndigheter. Bolagets biometriska lösningar inklderar hård- och mjukvara för smarta kort, datorer och inbyggda lösningar.

Idag kom den positiva nyhet att PB har ingått ett samarbetsavtal med Thursby Software som ska nyttja säkerhetsteknik, så kallade "smarta skal", från Precise Biometrics för appar till Ipad och Iphone.

PB är ett företag jag tror har framtiden för sig. Deras säkerhetslösning med identifiering med fingeravtryckskänning är något jag tror. De är dessutom världsledande inom det området. De fick även toppbetyg, enligt pressmeddelandet: i en klass för sig, vid ett amerikanskt myndighetstest för standardisering av s.k. match-on-card (autentisering med hjälp av fingeravtryck och smartcards) förra året.

Så för närvarande är det endast en stor order som saknas för att aktien ska stiga och denna hoppas jag kommer snart men jag kommer att vänta tålmodigt om det behövs.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar