onsdag 15 februari 2012

Amerikanska teknologijättar



Personligen är jag ett stort fan av Apples alla produkter, tycker att de är de mest användarvänliga teknologiprodukter på marknaden och väl värda den extra kvalitétkostnaden som de medför. Därför efter att nyligen läst en väldigt intresant artikel av Lundaluppen om Apple, Google och Microsoft så har jag fått upp ögonen för investering i dessa teknologijättar.

För som analysen visar så håller jag med om hans slutsatsen att de i dagsläget handlas på mycket attraktiva värden. 

Dock är det enligt mig en stor nackdel att varken Apple eller Google ger någon utdelning då jag har som mål att i framtiden kunna leva på utdelningar. Microsoft ger en ganska blygsam utdelning på 2,6%.

Trots detta skulle jag kunna tänka mig att investera i dessa på grund av deras attraktiva värden samt deras stabilitet men om jag genomför detta får framtiden utvisar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar